Monday, December 15, 2014

Ikh'1

Assalamualaikum.

The truth about me is aku sangat mementingkan friendship sampaikan kadangkadang orang pijakkan kepala aku pun aku buat relaks. Ape yang penting untuk aku is we're still friends. For me, friends is everything. Sampaikan sekecil kecil manusia yang aku pernah mingle around pun aku boleh ingat like forever walaupun orang tu takdenye ingat aku selepas tu.

Time sekolah memang aku mingle around, dengan sepandai2 budak and sekurang pandai budak. Every each person aku ingat woi tapi nowdays, bila jumpa kat luar, dia boleh buat bodoh je. Takpayah ko tegurpeluk aku bagai, ko senyum kat aku pun aku dah appreciate sangat.

Plus aku ingat lagi time sekolah dulu aku je lah jadi organizer untuk gather kan budakbudak ni padahal diorang ni haramm nak datang. Yang memang betul2 rapat tu memang mati ah kalau tak join. And even lepas abis spm pun aku banyak kali plan and ada yg jadi la even yang datang sejempuit. Orang kata alah bisa tegal biasa, means aku dah tak sentap lah kalau ramai tak join.

Yang buat amuk tu bila bertahun tak jumpa then tetiba ade yang munyik 'eh, bila nak reunion, eh bila nak jumpa ramai'. E'eh dia ni kang aku bahasa kan, marah pulak. Time orang buat ko banyak hal alasan.

But now, aku dah kecikkan circle aku. Aku mingle or keep in touch dengan orang yang betul2 appreciate  what's the friends is all about. Senang. Tak stress. Less drama. For what kau nak simpan ramai2 yang ko tau esok lusa diorang takdenye dengan kau.

Ingat lagi last month, lepak dengan Dayu. Tup tup masuk cerita pasal si polan bin si polan ni kawen. Dayu punya lah duk terangkan fullname, class mana, selalu lepak dengan siapa, aku tak boleh recall langsung sampai kan Dayu cakap ' eh, pelik ni ko tak ingat orang'. Funniehh.

Sebenarnya nak bagitau ade orang rindu kat aku. Tu je. Tapi story meleret leret pulak. Kite pon rindu awak gak. Terus kite tukar whatsapp profile pic dengan awak. Suweett la awak ni tapi kekedang benci sampai rasa nak bunuh je awak ni. Rindu ko gak, Wan!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

BukanPrincess Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork